Groei&Bloei weelderige bloei!

Weelderige bloei!

weelderige bloei!

Dit jaar jaar heeft alles een maximale hoogte bereikt id tuin.

Ik hou van een weelderige tuin maar nu torend het op verschillende plekken boven mij uit. Zelfs bij een stevige regenbui blijft het rechtop staan. In het voorjaar schrok ik van de grote hoeveelheid zevenblad , maar ik had gelezen dat je niet moet gaan trekken dan vermeerderd het juist. De floxen en ligularia en firecracker kwamen gewoon op! Dus geen zorgen meer over het zevenblad en waar het nog zichtbaar staat is het best een aardige plant om te zien.

De foto met het vogeldrinkbad omringt daar gras heeft ook een metamorfose ondergaan: dat hele stuk ligt vol met keien, op die plek groeide niets. Geen kei meer te zien, het is helemaal bedekt met bosaardbei. Zo zie je maar dat de natuur zijn eigen oplossing bedenkt.

Van mijn broer kreeg ik een Bougainvillea Glabra  op stam , een prachtig kado ! Als de temperatuur zakt naar 5/10 gr. moet hij naar binnen. Gelukkig heb ik ruimte in de garage.

Speciaal voor Paul: ik heb een monnikenpeper gekocht een paar maande geleden, groeit goed en begint nu ook bloemen te maken. Helaas is de foto niet zo duidelijk.

Reacties (4)

Veris-lente

Hé Antje,
Makkelijk tuinieren en toch een weelderige, heerlijk groene en kleurige tuin, wat wil een mens nog meer!!!!! Makkelijk en mooi het gebeurt gewoon dit jaar. De koele en regenachtige juli maand had er een groot aandeel in, moet ook eens mee zitten!!!!! En al zit er nogal wat onrust in de natuur de komende dagen, daarna weer heerlijk zomerweer, geniet er van in eigen tuin, hij is PRACHTIG!!!!!
Hartelijke groet

Harry Hakvoort

Hoi Antje,
Wat een mooie rodgersia’s heb je! en ik zie ook de kleine roze astilbes. Als je kikkers hebt dan komen ze ook bij jij op de planten af omdat het insectentrekkers zijn. Weet je hoe die plant heet met het gevlekte blad? ben ik nog niet tegengekomen. Goed dat je je niet zit te ergeren over zevenblad.
Maar als je het laat bloeien kan het zich wel uitzaaien. Trekken helpt inderdaad niet. Als ik grote stukken zie adviseer ik mensen karton te gebruiken. Dan verstikt het. Evt. dunne laag aarde of boomschors erop. Hoe doet de vijver het?

Antje

Bedankt voor je reactie Harrie, ik ben heel blij met mijn tuin bijna alles doet het goed!
Als het zevenblad gaat bloeien, laat ik het niet zaad schieten, dan knip ik de bloem eraf. Hetzelfde doe ik ook met de firecracker want dat is ook een woesteling. Ik ga morgen de plantapp gebruiken voor de plant met het gevlekte blad. ( het is net een masker)Ben helaas mijn plantenlijst kwijtgeraakt door problemen met de computer. Een goede tip om karton te gebruiken om het zevenblad te ontmoedigen.

tineke

Hi Antje
Lang geleden dat ik bij de G&B blogs langs ben geweest. Nog steeds een paar oude bekenden! Dat is vertrouwd. De plant met gevlekt blad is persicaria filiformis. Groet Tineke