Bezoek wijnboer in Voorschoten

Op bezoek bij wijnboer Dick van Straalen op zaterdag 27 augustus, 14.00 uur.

Al zon 20 jaar is Dick actief als wijnboer op een tuin van de Volkstuinvereniging Voorschoten, gelegen tegenover Zwembad Het Wedde, Tuinderspad 1. Hier heeft hij op zijn tuin 150 druivenranken en diverse fruitbomen. De hiervan afkomstige vruchten verwerkt hij in de wijnen en wel in een garage bij zijn huis in roestvrij stalen vergistingsvaten.

We verzamelen op het parkeerterrein aan het Richard Wagnerlaan, naast het Tuinderspad en gaan van hieruit naar het volkstuincomplex. Hier laat Dick ons kennismaken met het kweken van de druivenranken en de fruitbomen.

Het tweede deel van ons bezoek gaat naar de garage waar Dick ons de fijne kneepjes van de wijnmakerij toont en hij ons laat proeven van de diverse wijnsoorten die u ook kunt kopen. De frambozenwijn beschouwt Dick als een echte topper. Ook heeft hij diverse likeuren in de aanbieding zoals de koffie-, appeltaart-, anijs- en speculaaslikeur.

In verband met de beperkte ruimten is tevoren aanmelding verplicht bij onderstaande bestuursleden.

Ber Hubben tel. 070 5117660 en e-mail beringe@casema.nl

Wim Westgeest tel. 06 51005946 en e-mail wwestgeest8@gmail.com