Excursie den Treek.

In 2002 zijn wij vanuit Twente in Leusden komen wonen en hebben de enigszins verwaarloosde tuin, met heel veel plezier opgeknapt. Bij het eigen ontwerp hebben wij gekozen voor een strakke indeling , beukenhagen en buxussen bepalen de structuur en delen de tuin in 4 verschillende tuinkamers. De tuin van ongeveer 1500 m2 is qua sfeer aangepast aan de karakteristieke woning, die behoort bij het Landgoed den Treek -Henschoten www.dentreekhenschoten.nl.

De tuin beschikt over meerdere borders die rijkelijk gevuld zijn met vaste planten en heesters. Ik houd van weelderige, transparante borders met een hele natuurlijke uitstraling. Als bloembindster vind ik het heerlijk om met bloemen uit de tuin te werken, dus de beplanting bestaat voor het grote gedeelte uit bruikbare bloemen, bessen en groen voor het schikken van hele natuurlijke arrangementen met een eigentijdse tuinlook. Zo staan er een heleboel malusappelboompjes, allerlei rozebottelsoorten, veel klimopbessen en hortensias in.

Ik vind het geweldig om mijn enthousiasme voor alles wat met bloemen te maken heeft met anderen te delen.

Aldus Marieke Nolsen.

Marieke Nolsen deelt heel graag haar kennis en enthousiasme op gastvrije wijze zowel in diverse vakbladen als live in haar eigen tuin. Tevens heeft zij diverse boeken op haar naam staan waaronder Mariekes pluktuin. Een veelzijdige dame waar we graag kennis mee willen maken.

Donderdag 18 augustus 8.45 uur vertrekken wij vanaf de carpoolplaats tussen Hillegom en Lisse in om rond 10.15 uur op plaats van bestemming aan te komen. Marieke Nolsen, In de Boomgaard Treekerweg 11 Leusden.

Kosten leden 5,00, kosten niet leden 7,50. Aanmelden uiterlijk 10 augustus bij info@bollenstreek.groei.nl

Deze excursie gaat door bij een minimaal aantal van 10 deelnemers. Heeft u extra plaats in de auto laat het ons dan weten, degenen die geen vervoer hebben kunnen zich ook aanmelden dan vinden wij een plaatsje in een van de autos voor u. Voor drinken en iets lekkers bij de koffie wordt gezorgd, wellicht is het handig om zelf een boterhammetje mee te nemen.

• Locatie
    • In den boomgaard