Nazomerexcursie 8 september

Lektuin en Dahlia-event op de KeukenhofEerst gaan we naar Streefkerk. Niet ver van Kinderdijk in de Alblasserwaard liggen huis en tuin buitendijks aan de rivier de Lek. De familie Van den Berg ontvangt ons daar in hun 2500m2 grote tuin. Via een schelpenpad, omringd door bomen, struiken en vaste planten komen we in de tuin. Hier zien we grote borders met vaste planten die tot in de herfst kleurrijk blijven. Daarna een oosters gedeelte met bamboe. Via de boomgaard of via het natuurpaadje waaiert de tuin uit naar de rivier met een fantastisch uitzicht.

We krijgen hier koffie/thee met wat lekkers.

Onze tweede stop is in Lisse. Daar lunchen we in de Hofboerderij, bij het Kasteel Keukenhof. In de kasteeltuin is een dahlia event. Na de lunch krijgen we daarover een korte uiteenzetting van de heer Walker, lid van het organisatiecomité. Daarna bezoeken we de tuin. Voor vertrek is er nog een mogelijkheid voor een kopje thee.

Op de terugweg stoppen we nog even in Katwijk, bij de kwekerij Festina Lente. Daar is ook de pluktuin open, dus een plantje of een bos bloemen, iedereen vindt wel iets van haar of zijn gading.

De kwekerij gaat om vijf uur dicht, dus dan gaan wij weer naar Den Haag en zijn daar, een beetje afhankelijk van de verkeersdrukte, weer voor 18.00 uur.

We vertrekken om (LET OP) 8:30 uur vanaf het Centraal Station. Debus staat op het (vernieuwde) busplatform boven het station en dan helemaal achteraan.

De kosten zijn 50,- voor leden 60,- voor niet-leden. Dit is inclusief entree voor de tuinen, koffie/thee, lunch en fooi voor de buschauffeur. U kunt het bedrag overmaken op de ING rekening NL42INGB 0003 428311 t.n.v. KMPT afd. Den Haag o.v.v. Dahlia. Let op: Op de bankoverschrijving graag ook uw eigen naam vermelden.

Aanmelden vóór 31 augustus bij Ria Smits tel. 070 3683966/

mail: hmsmitsde-bruin@hotmail.com of bij Anneke Nieuwenhuis

tel. 070-3543433/

mail: annekecnd@gmail.com

Hierbij graag uw adres en telefoonnummer vermelden en of u wel of geen lid bent.

Alleen op 8 augustus zijn de mobiele nummers 06-12518021 (Liesbeth Hazekamp) en 06-51466545 (Nelly Vink) bereikbaar.

De excursie gaat door bij een minimumdeelname van 25 personen. Ons maximum is dit keer 30 deelnemers.

Uw betaling, nadat u zich hebt aangemeld, geeft recht op deelname. Bij niet doorgaan van de excursie krijgt u hiervan uiterlijk binnen 8 dagen voor het vertrek bericht en wordt het hele bedrag teruggestort. Indien u zelf de excursie annuleert tot 8 dagen voor vertrek ontvangt u uw geld terug minus 12,50 administratiekosten maar bij annulering binnen 8 dagen voorvertrek vindt geen terugbetaling plaats

• Kosten lid
    • 60,00