Open dag Dahliavereniging De Amerbloem Amersfoort

27 augustus 2022 t/m 27 augustus 2022

27 augustus 2022

Al 70 jaar siert de kleurrijke dahliatuin van dahliavereniging De Amerbloem de groengordel van de wijk Soesterkwartier in Amersfoort. Sinds 1952 kweken leden de, van oorsprong Mexicaanse dahlia, die er in vele kleuren, vormen en maten is. In de dahliatuin, kweken de liefhebbers van de dahlia deze bloemen in verschillende maten en kleuren. De diversiteit aan soorten bloemen is enorm.

Tijdens de open dag kunt u rondwandelen en genieten van de dahlia’s en er worden bloemstukken met dahlia's uit eigen tuin verkocht. Er is koffie/thee met iets lekkers te koop en er zijn op verschillende plekken in de tuin zitjes om van de tuin te genieten. Ook is de imker van het bijenvolk op de tuin aanwezig en is er een kleine kunstmarkt met keramiek, haakwerk, textiel etc. Tevens worden er eigen gemaakte producten verkocht zoals honing en jam.

Van 10-15 uur.

Info: www.amerbloem.nl