Schaduwplanten uitgelicht door Vereniging van Botanisch Kunstenaars Nederland bij Arboretum Kalmthout

22 april 2023 t/m 25 juni 2023

22 april t/m 25 juni 2023

Voor botanische kunstenaars zijn schaduwplanten een extra uitdaging om te portretteren: de vaak intense bloemkleuren of juist het kraakheldere wit in zijn volle frisheid, de glans, de structuur en de sappigheid van het blad dat vol leven uit de grond barst ... elke soort heeft z'n onderscheidende details. Met penseel of potlood, een scherp oog, veel vaardigheid en geduld legden veertig leden van de Vereniging van Botanisch Kunstenaars Nederland evenveel schaduwplanten vast die ze met veel plezier tentoonstellen in de galerie.
De Vereniging van Botanisch Kunstenaars Nederland werd in 2006 opgericht onder de inspirerende leiding van Anita Walsmit Sachs, hoofd van de tekenkamer van het Herbarium van de Rijks Universiteit Leiden.

Elke dag van 10-17 uur.

Info: 03-6666741, info@arboretumkalmthout.be, www.arboretumkalmthout.be