Vacature: hoofd Digitalisering & ICT

Groei & Bloei zoekt een nieuw hoofd digitalisering & ICT om onze organisatie digitaal naar het volgende niveau te brengen. Wij zijn de grootste vereniging voor tuiniers in Nederland & België. Opgericht in 1872 zetten wij ons in voor het duurzaam vergroenen van onze leefomgeving zowel lokaal als landelijk (België en Nederland). Dit start vaak vanuit onze achtertuinen maar is daartoe zeker niet beperkt. Duurzaamheid (groen doen), digitalisering & innovatie zijn belangrijke thema’s.

Wie wij zijn

De vereniging (± 25.000 leden) bestaat uit bijna 120 lokale afdelingen  verspreid door Nederland en België en een gelijknamig blad. De centrale organisatie, een team van 11 personen, draagt zorg voor de totstandkoming en uitgave van het blad, de website/social media, landelijke nieuwsbrieven en ondersteunt de lokale afdelingen. Deze landelijke kanalen bieden veel inspiratie gericht op het vergroten van kennis en vaardigheden van leden en lezers. Vanzelfsprekend worden leden via deze kanalen op de hoogte gesteld van door de vereniging (lokaal) georganiseerde activiteiten en diensten.

Sinds dit jaar is er een begin gemaakt met een transformatie om de toekomstbestendigheid van Groei & Bloei verder te versterken. Als gevolg hiervan is deze nieuwe positie ontstaan.

Wie wij zoeken

Je bent het digitale geweten en de digitaal drijvende kracht van onze organisatie. Je hebt ervaring met het digitaliseren van belangrijke processen in organisaties waarbij je de verschillende gebruikers in deze processen centraal stelt om zo de organisatie gemakkelijker, sneller en beter te laten werken. Je weet hoe het is om te werken in een analoge wereld en hebt de digitaliseringsslag al succesvol meegemaakt of zelfs gedreven en dus weet je mensen hierin mee te krijgen.

Je bent nieuwsgierig naar de vraag ‘waarom werkt iets zoals het werkt’ en ‘wat is het probleem’ en gebruikt digitale oplossingen om verbeteringen aan te brengen. Je werkt onder het motto ‘niet repareren als het niet kapot is maar als het gemakkelijker, beter of sneller kan, dan graag’ waarbij je realistisch bent over de financiële draagkracht en transformatiesnelheid die de organisatie (landelijk en lokaal) aan kan. Je ben enthousiast om collega’s en lokale vrijwilligers mee te nemen in deze veranderingen en hebt het geduld om mensen hierin te ontmoeten ‘waar ze vandaag de dag zijn’ in termen van kennis, kunde en ervaring.

Wat we van jou verwachten

Initiëren, organiseren en beheren van goed lopende en efficiënte automatisering van het landelijk kantoor, de landelijke website, afdelingswebsites, services naar afdelingen en intranet met de daaraan gekoppelde platforms en ondersteunende applicaties. Hoe maken we het onze medewerkers, leden en vrijwilligers zo leuk en gemakkelijk mogelijk om met Groei & Bloei aan de slag te gaan, kennis en best practices te delen en welke rol kan digitalisering hierin spelen?

Verantwoordelijkheden & werkzaamheden:

• Identificeren van de belangrijkste verbeterpunten om de organisatie gemakkelijker, sneller en beter te laten functioneren en deze om te zetten in actie (van idee tot implementatie)
  • Inzichtelijk maken van relatie data ten behoeve van landelijke/lokale doeleinden.
  • Ontwikkelen van strategisch digitaal beleid (incl. investeringsplan) rond bestaande en eventueel nieuwe platforms & ICT-systemen
  • In samenwerking met externe partijen ontwikkelen, implementeren en zorgdragen voor optimale werking van de verschillende ICT-systemen
  • Als digital product owner het technisch beheren, waar nodig uitbreiden of consolideren en het laten samenwerken van de diverse platforms.
  • Ondersteunen van medewerkers van andere afdelingen op het gebied van pc-gebruik en kantoor-/internet applicaties;
  • Databasebeheer ledenadministratie/internet/financiële administratie

Vereisten

• HBO werk- en denkniveau; opleiding en praktijkervaring in ICT & digitalisering
  • Bekend met CMS/CRM en MS365 applicaties
  • Strategisch inzicht met hands-on mentaliteit
  • Pre: tuinieren & vergroenen als hobby of zelfs manier van leven

Wat wij bieden

De rol is parttime (24-32 uur) en betreft een jaarcontract met de intentie dit om te zetten naar een vast dienstverband. Een marktconform salaris, 24 vakantiedagen, 4 ATV (op fulltime basis) en een reiskosten vergoeding behoren tot het arbeidsvoorwaarden pakket, plus mogelijkheden tot thuiswerken (minimaal 1x per week op kantoor in Zoetermeer).

Je rapporteert aan de algemeen directeur en bent onderdeel van het management team.

Je werkt in een stimulerende werkomgeving waar vernieuwing & digitalisering prioriteit hebben. Je wordt uitgedaagd om je ondernemende kant te ontwikkelen met veel vrijheid voor persoonlijke en professionele ontwikkeling. Je salaris is in lijn met je werkervaring.

Voor informatie en solliciteren

Als je geïnteresseerd bent in deze uitdagende rol en deel wilt uitmaken van ons groene team op een missie, stuur dan je CV en motivatiebrief naar Roland Petit dit de la Roche ([email protected]). We kijken ernaar uit om van je te horen!

Zoetermeer 5 juni 2024