Vacature Hoofd Finance & Administratie

Groei & Bloei, de grootste tuinvereniging van Nederland & België, zoekt een nieuw hoofd finance & administratie die onze organisatie op financieel gebied door kan ontwikkelen. Wij zijn de grootste vereniging voor tuiniers in Nederland & België. Opgericht in 1872 zetten wij ons in voor het duurzaam vergroenen van onze leefomgeving zowel lokaal als landelijk (België en Nederland). Dit start vaak vanuit onze achtertuinen maar is daartoe zeker niet beperkt. Duurzaamheid (groen doen), digitalisering & innovatie zijn belangrijke thema’s.

Wie wij zijn

De vereniging (± 25.000 leden) bestaat uit bijna 120 lokale afdelingen  verspreid door Nederland en België en een gelijknamig blad. De centrale organisatie, een team van 11 personen, draagt zorg voor de totstandkoming en uitgave van het blad, de website/social media, landelijke nieuwsbrieven en ondersteunt de lokale afdelingen. Deze landelijke kanalen bieden veel inspiratie en informatie met betrekking tot het vergroten van kennis, activiteiten en diensten.

Sinds dit jaar is er een begin gemaakt met een transformatie om de toekomstbestendigheid van Groei & Bloei verder te versterken. Als gevolg hiervan is deze nieuwe positie ontstaan.

Wie wij zoeken

Ben jij data-gedreven, gestructureerd, proactief en overtuigd dat sterk financieel management de basis is van een gezonde florerende organisatie dan zoeken wij jou. Als hoofd finance en administratie drijf je met jouw team betrouwbare en proactieve planning, financiële & administratieve informatieverwerking met als hoofddoelen een gezond financieel management en een soepel lopende ledenadministratie.

Wat we van jou verwachten

Financiële planning & controle: het initiëren, monitoren en realiseren van betrouwbaar en tijdig financieel management middels de jaarlijkse begroting en een onderbouwd financieel meerjarenplan.

Uitvoering van de bedrijfsadministratie: uitvoeren van de bedrijfsadministratie (financieel & leden) samen met ledenadministrateur en assistent administratie

Data gedreven organisatieadvies: data gedreven besluitvorming initiëren, stimuleren en realiseren binnen de landelijke organisatie.

Verantwoordelijkheden & werkzaamheden:

• In overleg opstellen van de begroting, jaarrekening en de kwartaalrapportages.
  • Initiëren & verzorgen van (ad hoc en reguliere) interne en externe rapportages/aangiftes
  • Leveren van adequate informatie aan het management team
  • Uitbesteden en toezicht houden op resultaat van rapportages/aangiftes aan externe instanties;
  • Opstellen van ramingen op financieel gebied (incl. tijdschrift oplages, drukkerijkosten, etc) en onderhouden van externe contacten met leveranciers;
  • Operationeel beheer zoals het verzorgen van betalingsverkeer, beheer verzekeringsportefeuille en het voeren en beheren van salaris-/personeelsadministratie
  • Ondersteunen van vrijwilligers van lokale afdelingen op financieel gebied
  • Begeleiden jaarlijkse accountcontrole
  • Ondersteunen van de assistent administratie en ledenadministrateur bij complexere vraagstukken/piekdrukte en bij afwezigheid vervangen.
  • Samenwerken met onze externe salaris provider
  • Zorgdragen voor archivering

Vereisten

• HBO werk- en denkniveau; financiele opleiding
  • Kennis en proactief volgen van ontwikkelingen op gebied van bedrijfsadministratie
  • Bekend met Visma-net ERP, MS365 applicaties
  • Pre: tuinieren & vergroenen als hobby of zelfs manier van leven

Wat wij bieden

De rol is parttime (16 uur) en betreft een jaarcontract met de intentie dit om te zetten naar een vast dienstverband. Een marktconform salaris, 24 vakantiedagen, 4 ATV (op fulltime basis) en reiskosten vergoeding behoren tot het arbeidsvoorwaarden pakket, plus mogelijkheden tot thuiswerken (minimaal 1x per week op kantoor in Zoetermeer).

Je rapporteert aan de algemeen directeur en bent onderdeel van het management team.

Je werkt in een stimulerende werkomgeving waar vernieuwing & digitalisering prioriteit hebben. Je wordt uitgedaagd om je ondernemende kant te ontwikkelen met veel vrijheid voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.

Voor informatie en solliciteren

Als je geïnteresseerd bent in deze uitdagende rol en deel wilt uitmaken van ons groene team op een missie, stuur dan je CV en motivatiebrief naar Roland Petit dit de la Roche ([email protected]). We kijken ernaar uit om van je te horen!

Zoetermeer 5 juni 2024