Mail & Win een eerstedagenvelop Keukenhof 75 jaar

Doe mee en maak kans op een eerstedagenvelop uitgebracht ter ere van het 75-jarig bestaan van Keukenhof. We mogen 5 eerstedagenenveloppen weggeven!

Wil je kans maken op een van de speciale enveloppen? Laat hieronder je gegevens achter! De winnaars krijgen bericht. De actie loopt t/m 30 april 2024.

Kroonjuwelenjubileum voor Nederlands tulipa paradijs

Dit jaar bestaat de Keukenhof 75 jaar. De van oorsprong Perzische tulp is sinds de zestiende eeuw populair in Nederland. Toeristentrekker Keukenhof etaleert jaarlijks de grootste selectie bloeiende tulpen. Speciaal ter ere van dit kroonjuwelenjubileum brengt PostNL dit jaar drie postzegels uit. Voor dit postzegeltrio ontwierp de Nederlandse Vereniging van Postzegelhandelaren (NVPH) een eerstedagenvelop. De postzegels en de eerstedagenvelop zijn nu verkrijgbaar.

Hollandsche Bollen

De eerste voorjaarsbloeiende bloemententoonstelling, op landgoed Kasteel Keukenhof, werd in 1949 geïnitieerd door een groep toonaangevende bloembollenkwekers en -exporteurs. 2024 is het 75e kroonjaar van een van de grootste toeristische trekpleisters van Noord-Nederland. De eerste van 7 miljoen tulpenbollen, voor deze verjaardag, werden op 5 oktober 2023 geplant. De bloementuin opent op 21 maart 2024.

Vruchtbare zeebodem

In de Bollenstreek in de kop van Noord-Holland ligt het grootste aaneengeschakelde bloembollengebied. Uitbreiding vond men op de voormalige zeebodem van de Noordoostpolder. De zeebodem blijkt vruchtbare grond en heel geschikt voor het kweken van tulpen; de mineralen in de bodem zijn een belangrijke voedingsstof voor de tulp. Elk voorjaar veranderen Noord-Holland en de Noordoostpolder in lappendekens van kleurrijke voorjaarsbloeiers; voornamelijk tulpen.

De NVPH is de vakorganisatie voor de beroepspostzegelhandel in Nederland. De Nederlandse Vereniging van Postzegelhandelaren is in 1928 opgericht. Jaarlijks geeft de NVPH de postzegelcatalogus uit en ontwerpt ze, in samenwerking met PostNL, zo’n twintig verschillende eerstedagenveloppen. De NVPH heeft 117 leden.

Meer in deze categorie