Groei&Bloei 70, 5, 350

70, 5, 350

Drie getallen die iets kunnen betekenen. Bijvoorbeeld dat de vermenigvuldiging van 70 met 5 als resultaat 350 oplevert. Niets tussen te krijgen. Mij zeggen deze getallen op dit moment uiteraard meer, anders had ik wel een andere titel voor mijn allerlaatste G&B-log bedacht. Als de weersvoorspellingen uitkomen kan Eindelooshaof morgen een winterse aanblik geven. De eerste dag met sneeuw dit jaar. Ook de dag dat ik 70 jaar geleden geboren werd. Het levenslicht en sneeuw zal ik die dag niet gezien hebben want mijn geboorte vond plaats in een schuilkelder. Mijn eerste wieg was een kist waar onder normale omstandigheden appels bij de veiling werden aangeboden. Deze heeft nog altijd een functie in onze kelder. De eerste foto is 5 jaar geleden genomen op 23 december en wellicht is morgen dus eenzelfde te maken met enige detailverschillen: de teil op de voorgrond heeft een andere plek gekregen en de grote boom rechts op de achtergrond (mein Freund der Baum) is gesneuveld. De tweede foto dateert van 1 december 5 jaar geleden: nog geen sneeuw maar wel log nr. 1 vanuit Eindelooshaof. Hiermee begon een periode van 5 jaar die voor mij niet alleen veel logplezier opleverde maar gedurende welke ook enkele markante gebeurtenissen plaatsvonden. Het aantal kleinkinderen werd met drie verdubbeld naar zes. Markant maar niet plezierig was dat een van de drie op tweejarige leeftijd de diagnose leukemie meekreeg waarmee een periode van chemotherapie begon die in januari 2015 beëindigd wordt met hopelijk goed resultaat. Een ook markant feit, waarbij het loggen een grote rol speelde, was het contactherstel na bijna 33 jaar met mijn zoon uit mijn eerste huwelijk. Een reactie op mijn log van 28 mei 2010 was het begin van hernieuwd contact. 5 van mijn 70 jaren heb ik veel plezier beleefd aan het schrijven en lezen van logs waarbij ik in dit 350e en allerlaatste log aan alle lezers hiervan een mooi en vooral tuinplezierig 2015 wens.