Groei&Bloei Een blik met gasten - Blik op de Tuin week 19/2021 no. 1006

Een blik met gasten - Blik op de Tuin week 19/2021 no. 1006

Naar aanleiding van mijn 1000e column kwamen tal van leuke inzendingen binnen n.a.v. de wedstrijd die daaraan was verbonden......

Alle inzendingen van de ‘Blik op de Tuin’-wedstrijd naar aanleiding van mijn 1000e column staan bol van liefde voor tuin en natuur. Met dank aan alle inzenders, hierbij een selectie.

De bijdrage van Frans van der Meer over Nigella damascena, Juffertje in het groen, is ronduit romantisch te noemen: ‘Daar, en daar, overal zie je haar. Lichtvoetig zweeft ze als een vlinder door de tuin. Maar pas op!  Voor je het weet heeft ze je in haar greep. Is dat niet overdreven? Nee, zeker niet. Ze is bescheiden, maar standvastig. Niet opdringerig, maar hartveroverend. Haar onovertroffen blauwe bloemen, omgeven door een krans van gevederd blad, betoveren je. Later vormt zij geweldige zaaddozen. Je kunt haar opeten en drogen, zij geeft zich blijmoedig. Juffertje heeft gratie en charme. Smoorverliefd omhels ik haar. Mijn juffertje in het groen!’!

Vincent v.d. Burg zette zijn tuingevoel op rijm: ‘Als de dagen lengen, begint het bij mij te krengen/Ik wil bezig zijn in de aarde/met ideeën die ik eerder vergaarde/Heerlijk werken in de tuin/met een petje op mijn kruin/Narcissen en de eerste tulp/doen het zonder hulp/Binnen ga ik stekken en weer zaaien/om straks mijn tuin weer te verfraaien!’.

Ook Niek en Christien Luijendijk rijmden erop los.: ‘Zítten in de tuin vinden wij fijn, maar stekken, snoeien, poten, gieten, schrepelen, tis heel erg goed, ook voor onze lijn!/De column van Anneke lezen, en dan voor de besproken plant naar een tuincentrum racen!!/ Gezien onze leeftijd horen wij misschien in een appartement/ maar met een heerlijke tuin om ons huis/ horen wij daar néver nooit thuis!!

T .blikopdetuin F www.facebook.com/GroeiBloeiWestland.

Blik op de tuin – Vragen kunt u stellen via: info@westland.groei.nl; activiteiten van Groei en Bloei Westland vindt u op: westland.groei.nl